Hemmaaaa :D

Igår kom jag hem från Markebäck, och NU har jag fått tid att skriva lite :D





Dagarna började med att man fodrade, sen släppte man ut alla hästar. Efter det var det bara att sätta igång och mocka, det blev 10-12 boxar om dagen och sen packade man sjumiljoner kilo hö och la i boxarna, samt packade i kärror. Sist la man in kraftfodret och sopade, sen var stallen klara. Vid 11 var det fika, och lunchen var klockan två, på fredagar och helger slutade man då. 

På vardagar så var det efter lunch som man började motionera alla unghästar och det var allt från tömkörning till löshoppning till att man lösgalopperade dem i ridhuset. Och ah, som Diana sa, så fick jag rida en 23-åring som gått EM i.. antingen dressyr eller hoppning.

Om ni vill veta hur det såg ut i ridhusstallet, ridhuset och där jag bodde så har dressyrmupparna en jättebra video; http://www.videofy.me/dressyrmupparna/208438

Bildbomb kommer senare!



Kommentarer
Postat av: Linnéa

Hoppning! :)

2011-04-24 @ 18:53:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0